Dobry szef to znaczy jaki?
Wiele firm niestety nie rozwija się, bo system zarządzania stoi na bardzo niskim poziomie. Tymczasem to szczególnie od szefa zależy, jak ludzie będą pracować i jak to się przełoży na osiągane zyski. Dlatego też ważne jest, aby osoba zarządzającą firmą była kompetentna i miała szersze spojrzenie biznesowe.
Co to znaczy dobre zarządzanie?
Można mieć ogromną wiedzę na temat marketingu i zdolność planowania kolejnych zadań w firmie oraz pozyskiwać sobie wciąż nowych klientów, ale bez uwzględnienia w tym wszystkim czynnika ludzkiego dobra passa nie będzie trwała wiecznie. Komunikacja interpersonalna i dobry wpływ na swoich pracowników to klucz do sukcesu. Jeśli ludzie pracujący w firmie mają dobrego przewodnika, który odpowiednio organizuje pracę, ale też wyznacza wspólne cele, sukces jest naprawdę blisko. Jeśli szef będzie dbał jedynie o swoje interesy, a ludzi wykorzystywał do osiągania swoich celów, bez wzajemnej komunikacji, wtedy nie ma mowy o rozwoju – zarówno działalności biznesowej, jak i kadry pracowniczej. Dlatego też, kiedy manager nie posiada kompetencji miękkich, wtedy też nie pokieruje w żaden sposób zespołem. Jakie są to umiejętności? Przede wszystkim wiążą się ze zdolnościami zarządzania sobą. Można tu wymienić chociażby inteligencję emocjonalną, kreatywność, asertywność, odpowiednie zarządzanie czasem, umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz motywacja. Oprócz tego do kompetencji miękkich zalicza się też rozwiązywania konfliktów, autoprezentacji, pracy zespołowej, oraz motywowanie innych do pracy i samorozwoju. Bez dużej szczypty humanizmu biznes nie będzie dawał zysków, ale może jedynie generować straty.
Szkolenia dla menedżerów
Nie zawsze jednak osoba zarządzająca firmą może pochwalić się takimi zdolnościami lub dopiero nad nimi pracuje. Dobrze, że można je rozwijać, biorąc udział w rożnych wykładach i warsztatach. Szkolenia dla menedżerów są bardzo różne i zawsze każdy znajdzie dla siebie odpowiedni panel tematyczny. Mogą to być np. kursy związane z negocjacjami w biznesie, organizacją pracy czy komunikacją interpersonalną. Warto korzystać z ofert dobrych szkół proponujących szkolenia dla menedżerów w wielu różnych wariantach. Jeśli trafi się na dobry kurs wtedy oprócz poznania od podszewki konkretnego zagadnienia, zdobywa się także wiedzę z dziedzin oscylujących obok głównego wątku, ale zazębiających się z nim na różnych poziomach. Dobrze też, gdy osoby prowadzące szkolenia dla menedżerów przedstawiają dużo przykładów z życia wziętych i sami mają bogate doświadczenie, aby wiedza przez nich przekazywana jeszcze bardziej inspirowała do zmian i wprowadzania ich w życie firmy.
Warto wysyłać też swoich pracowników na szkolenia, bo dzięki dzieleniu się wiedzą z rożnymi ludźmi, którzy pracują w podobnej branży, można wiele dobrego zyskać. Zarówno dla siebie, jak i dla swojej firmy.