Nikt nie jest w stanie uniknąć błędów popełnianych w pracy. To ludzkie, normalne i nieuniknione. Błędy zdarzają się pracownikom na każdym szczeblu. Jakie jednak są najczęściej występujące u managerów? Jak mogą im pomóc szkolenia dla managerów?
Komunikacja (nie) na poziomie
Komunikacja to bardzo ważny element w każdej relacji, także tej zawodowej. Jednym z podstawowych i często spotykanych błędów managerów, jest nieumiejętność komunikowania się z zespołem, ale i z innymi działami. Efektem są plotki, źle przekazywane informacje lub ich kompletny brak, jak również fakt, że nierzadko dwa zespoły pracują nad tym samym zadaniem, nie wiedząc o tym. Komunikację w firmie można poprawić korzystając z formy doskonalenia, jakimi są szkolenia dla managerów. To świetna okazja, by uporać się z niewłaściwą komunikacją, nie tylko zespołową.
Nieomylność managera
Wielu managerów, nawet tych zarządzających małymi grupami pracowników, uważa się za nieomylnych. Stawia tylko na własne pomysły i zapomina, że to nie działa motywująco, poza tym zabija w pracownikach kreatywność. Każdy pomysł, który nie wyszedł spod rąk managera, zostaje uznany za niewarty uwagi. W ten sposób trudno zbudować dobry zespół. I tu ponownie mogą pomóc szkolenia dla managerów, które dają szansę na zrozumienie, jak pracować zespołowo, wcale nie tracąc na swoim autorytecie.
Kolejne zebranie, ale o czym?
Nie da się ukryć, że zebrania zwykle należą do uciążliwych, czasochłonnych i chaotycznych. To kolejny częsty błąd managerów. Brak konkretów, dowolność prowadzenia zebrania, a tym samym zbyt duża chaotyczność. Dzięki szkoleniom dla managerów, to właśnie kadra zarządzająca może się nauczyć, jak prowadzić zebrania.
System motywacyjny
Pracownicy, którzy są zmotywowani i odpowiednio nagradzani za swoją pracę, są efektywniejsi i bardziej kreatywni. Niestety firmy często nie dopasowują nagród i systemów pozapłacowych do potrzeb swoich pracowników. To kończy się zgoła odmiennym efektem.
Modne zarządzanie?
Moda pojawia się także w temacie zarządzania. Przedsiębiorstwa, które przyjmują modne formy zarządzania, nie mogą liczyć na efektywną pracę. Managerzy zapominają, że najważniejsze są potrzeby i wymagania, a nie podążanie za modą.
Tych błędów można unikać. Szkolenia dla managerów dopasowane do potrzeb firm, pozwalają się z nimi uporać, zwiększyć efektywność współpracy i w dobrej atmosferze wypracowywać zyski.