Po co komuś książka o psychologii w biznesie?

Psychologia w sferze zarządzania jest tematem tak wnikliwie już przewałkowanym, że naprawdę trudno napisać o tym coś błyskotliwego. Dlatego właśnie coraz częściej opisuje się znacznie szersze spektrum psychologii w biznesie. Co ciekawe, dzięki takim zabiegom całkiem trafnie udaje się zanalizować, wytłumaczyć, a następnie przewidzieć zachowania, postawy i wybory podległych pracowników wszystkich szczebli.
Nie od dziś wiadomo, że poczynaniami Kowalskiego wcale nie kieruje jego autonomiczne „ja”, lecz zbiór często zagmatwanych zależności, zgrabnie zdefiniowanych jako jego pscyhe. Badając ją, uczeni starają się wyjaśnić, dlaczego Kowalski zachowuje się tak, a nie inaczej oraz jak postąpi w określonej sytuacji. Czasami nawet odnoszą na tym polu niemałe sukcesy.

Współczesny biznes

Współczesny biznes wymaga zaciętej walki w każdym dniu, żeby nie napisać, że w godzinie. Jak zapewnić taką mobilizację, kiedy Kowalski jedną czwartą swojej dniówki spędza na Facebooku, a gdy dział IT zablokował mu dostęp, Kowalski kolejne dwie godziny kombinował, jakby tu obejść blokadę, zamiast przykładać się do roboty? Inny przykład: wykorzystanie romansu w pracy do zwiększenia produktywności. I to nie za pomocą szantażu.
Powyższe przykłady to maleńki promil licznych sytuacji związanych z biznesem, których analizą zajmuje się psychologia we wspomnianym szerszym spektrum. Będzie ona próbowała wyjaśnić, jak efektywnie wykorzystać zamiłowania Kowalskiego, a także co zrobić, aby ten flirt posłużył do zwiększenia kapitału firmy.

Psychologia w biznesie książka

opisuje powyższe zagadnienia i powinna być obowiązkową pozycją dla każdego, kto małej czy dużej firmie ma coś do powiedzenia. Wykorzystanie wiedzy o wewnętrznych mechanizmach kierujących pracownikami, przecież już dawno przestało być domeną działu HR.
Po co więc komuś książka o psychologii w biznesie? Po to aby zrozumieć motywacje podwładnych i wykorzystać je do osiągnięcia zawodowego sukcesu. Całkiem prawdopodobne też, że lektura dostarczy czytającemu odkrywczych spostrzeżeń o nim samym.